
INFO CALL FITS #ONLINE
Tel. 0728 048 830
știri
23 iunie 2015
Daniela Plopeanu
Constantin Chiriac, președintele FITS, a susținut o declarație de presă la finalul festivalului: „Am promis la începutul acestui festival o ediție de colecție. A fost o ediție de colecție. Vreau să mulțumesc în primul rând echipei, pentru că sunt atâția oameni care nu se văd și care sunt atât de importanți, fără ei nu ar fi fost posibil miracolul care a avut loc. Mulțumesc tuturor celor care sprijină acest festival: Primăria Sibiu și Consiliul local, celorlalți co-organizatori: Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, celor care au contribuit financiar: Ministerul Culturii, ICR, sponsorilor și în primul rând sibienilor care sunt mândri de acest festival și de faptul că aparțin acestei comunități. Mulțumesc echipei de voluntari și tututor celor care s-au implicat în organizare, din punct de vedere tehnic. Aș vrea să mulțumesc mai ales publicului, un public extraordinar, care a invadat toate sălile de spectacol, făcând ca toate reprezentațiile să fie sold-out. Închei cu acest gând: prin excelență se poate crea o stare de normalitate. Noi nu dorim să fim premiați, ci muncim ca să arătăm că în România se poate face un lucru extraordinar, cu voință, credință și putință”.
De buna desfăşurare a evenimentelor s-a îngrijit o echipă formată din aproximativ 200 de persoane ce a fost completată de echipa artistică și tehnică a Teatrului Național „Radu Stanca”, de studenții și profesorii Universității „Lucian Blaga” Sibiu și de cel mai dinamic grup de voluntari din România, o comunitate ce a reunit 300 de tineri. În afară de voluntarii români, la succesul festivalului a contribuit un grup internațional format din 27 de tineri din Japonia, Ungaria, Bulgaria, Coreea de Sud, Canada, Georgia, Germania și Republica Moldova.
Anul acesta au fost puse în vânzare peste 21.000 de bilete la spectacole, care s-au vândut în totalitate.
Cu siguranţă că cea mai complexă parte a organizării acestui festival este producţia tehnică ce presupune o mobilizare de forţe uriașe, având în vedere dinamica montării producțiilor invitate. În total, pentru cea de-a XXII-a ediţie a festivalului s-au folosit un sistem de lumini cu putere de 900 KW și un sistem de sunet de 150.000 W. O macara de 65 de tone și peste 20 de kilometri de cabluri s-au folosit pentru deplasarea și montarea a 87 de tone de decor.
Fiecare invitat al festivalului a optat în medie pentru 5 înnoptări în 26 de unități de cazare, contribuind alături de turiştii veniţi cu ocazia evenimentului de la Sibiu la încasări importante din taxa hotelieră în această vară.
Anul acesta au fost inaugurate cinci noi stele pe Aleea Celebrităților din Sibiu, pentru: KLAUS MARIA BRANDAUER actor, regizor de film; EIMUNTAS NEKROŠIUS regizor; JOËL POMMERAT dramaturg, regizor; NEIL LaBute regizor, scenarist si dramaturg; KAZUYOSHI KUSHIDA dramaturg, regizor si actor. Evenimentul organizat sâmbătă, 20 iunie, de la ora 18:00, a fost continuat de la ora 19:00, printr-o Gală ce a adus pe scenă personalităţile distinse cu o stea pe Aleea Celebrităţilor sau reprezentanții acestora, dar și pe regizoarea Gianina Cărbunariu și actorul Marian Râlea, care au primit în semn de excelență pentru activitatea în teatru premiul Iulian Vișa, și respectiv premiul Virgil Flonda. De asemenea, Joseph Melillo, director al Brooklyn Academy of Music (BAM), a primit din partea organizatorilor Premiul pentru viziunea și excelența în producerea de evenimente artistice la nivel mondial. Recunoaşterea partenerilor festivalului, care au acordat un sprijin considerabil în realizarea acestei ediţii, a fost marcată prin oferirea a două premii speciale, pentru compania Takata și pentru Raiffeisen Bank. Gala Celebrităţilor este un eveniment realizat în parteneriat cu TVR și va fi difuzată sâmbătă, 27 iunie, de la ora 21.00, pe TVR 1.
© Dragoş Dumitru
video
info