© Žiga Koritnik

- teatru 2014
Slovenia
Mladinsko Theatre
BLESTEMAT SĂ FIE TRĂDĂTORUL DE PATRIE! / DAMNED BE THE TRAITOR OF HIS HOMELAND!
({tag_titlu_original})
Autor şi regizor: Oliver Frljić
Distribuţie: Primož Bezjak, Olga Grad, Uroš Kaurin, Boris Kos, Uroš Maček, Draga Potočnjak, Matej Recer, Romana Šalehar, Dario Varga, Matija Vastl
Textul spectacolului este bazat pe improvizaţiile actorilor
Dramaturgi: Borut Šeparović, Tomaž Toporišič
Scenografie şi selecţie muzicală: Oliver Frljić
Asistent regizor şi consultant mişcare scenică: Matjaž Farič
Inginer de sunet: Silvo Zupančič
Inginer de lumini: Oliver Frljić, Tomaž Štrucl
Inginer de lumini în turneu: David Cvelbar
Regizor secund: Urša Červ
Producţie: Mladinsko Theatre
Distribuţie: Primož Bezjak, Olga Grad, Uroš Kaurin, Boris Kos, Uroš Maček, Draga Potočnjak, Matej Recer, Romana Šalehar, Dario Varga, Matija Vastl
Textul spectacolului este bazat pe improvizaţiile actorilor
Dramaturgi: Borut Šeparović, Tomaž Toporišič
Scenografie şi selecţie muzicală: Oliver Frljić
Asistent regizor şi consultant mişcare scenică: Matjaž Farič
Inginer de sunet: Silvo Zupančič
Inginer de lumini: Oliver Frljić, Tomaž Štrucl
Inginer de lumini în turneu: David Cvelbar
Regizor secund: Urša Červ
Producţie: Mladinsko Theatre
În proiectul său original ”Blestemat fie trădătorul de patrie!”, Oliver Frljić apropie în mod radical dragostea şi ura de teatru, supunând atât actorii, cât și publicul unei îngemănări între nebunie și durere. Cadrul acestei interogări cu privire la limitele libertății artistice și civile reprezintă fragmente din istoria căderii celei de-a doua Iugoslavii, un spațiu simbolic, locuit de actrițe și actori care se confruntă cu dileme, ca noi toți, dar adesea preferă să se uite în altă parte. După spusele regizorului și scenariștilor: ”Această reprezentație încearcă, prin inflația morții, prin repetarea continuă a ceea ce nu trebuie repetat, să sublinieze un mecanism teatral care rămâne întotdeauna o reprezentare a unei anumite realități exterioare. Cu încercările sale obsesive de a pune în scenă moartea colectivă, acest spectacol provoacă reprezentarea teatrală a morții, precum și idea reprezentației teatrale în sine. Repetiția ideii de moarte pe scenă la intervale aproape regulate după care protagoniștii ”se întorc la viață” expune impasul mecanismelor teatrale de reprezentare. Aceste mecanisme ale producţiilor de ficţiune sunt cele care rămân ascunse, dar ele evidenţiază orice contur al conţinutului tematic și astfel acesta rămâne singurul lucru vizibil.”
Spectacol nerecomandat copiilor sub 16 ani.
Spectacol prezentat în limbile slovenă şi engleză, cu traducere în limba română și engleză.
Spectacol prezentat în limbile slovenă şi engleză, cu traducere în limba română și engleză.
video
program
Harta